Současná doba vodíkovým technologiím přeje! Důkazem toho je mnoho rozběhnutých a nově vznikajících projektů na různých kontinentech. Jasným důkazem je primárně USA a Čína, přičemž v Číně v současné době dochází k masivnímu rozvoji čisté vodíkové elektro mobility ve vládou prioritně definovaných oblastech, např. Nanhai. Zde je nyní nasazeno do provozu několik set fuell-cell autobusů a dalších několik set lehkých transportních feull-cell vozů určených ke každodennímu rozvozu balíků, pošty, potravin apod. Čína se ubírá prioritně oblastí 350 barového plnění výše zmíněných dopravních prostředků a aktivně se zabývá vývojem těžkých transportních vozů. S touto filozofií je úzce spjata nutnost skladování značného množství vodíku na každé plnící stanici, kam je vodík vždy dopravován z nejbližších chemických závodů. Jeden lokálně vyrobený autobus na palubě nese cca 50 kg vodíku a k plnění „pouze“ 100 autobusů denně je zapotřebí min. 5 500 kg vodíku uskladněného na místě. S touto filozofií přichází nové projekty plnících stanic s nutností uskladnit až 10 000kg vodíku při 450 – 500 barech. Podobný trend lze pozorovat také v USA, kde se těžké transportní vozy stávají skutečností a již nyní je dán výhled na výstavbu vodíkových plnících stanic s nutností uskladnění až 8 000 kg vodíku. A na to jsou naše společnosti připraveny díky nově vyvinutým vysoko objemovým skladovacím 500 barovým jednotkám, které je možno vyrábět v souladu s evropskými, americkými a také čínskými normami.
Jsme připraveni na vodíkový boom 18. 6. 2019

